Podinspektor – wieloosobowe stanowisko ds. windykacji podatków

Zakres obowiązków: Do wykonywanych zadań będzie należało w szczególności:
1. prawidłowe prowadzenie kart kontowych osób fizycznych z tytułu podatku od nieruchomości według przydzielonych numerów ewidencyjnych podatników;
2. kontrola terminowości wpłat należności i nadpłat dokonywanych przez podatników oraz stanu zaległości w podatkach wedługg przydzielonych numerów ewidencyjnych podatników;
3. bieżąca analiza kart podatników pod kątem istniejących wpłat, nadpłat i zaległości podatkowych;
4. terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia oraz tytuły wykonawcze;
5. sporządzanie upomnień oraz wprowadzanie do programu Posesja daty potwierdzenia odbioru upomnienia;
6. wystawianie tytułów wykonawczych: miejscowych, zamiejscowych oraz na koszty upomnienia;
7. kierowanie tytułów wykonawczych do właściwych organów egzekucyjnych;
8. wystawianie dalszych, zmienionych oraz kolejnych tytułów wykonawczych;
9. dokonywanie aktualizacji tytułów wykonawczych zwróconych przez organy egzekucyjne;
10. wystawianie zawiadomień do właściwych organów egzekucyjnych o wszelkich zmianach dotyczących podatnika oraz zobowiązania podatkowego;
11. występowanie z wnioskami do Sądu Rejonowego celem dokonywania wpisów hipoteki przymusowej z tytułów wykonawczych miejscowych i zamiejscowych bądź w przypadku braku księgi wieczystej celem dokonania wpisu do zbioru dokumentów;
12. dokonywanie w formie zarządzenia zabezpieczenia wykonania zobowiązania podatkowego;
13. występowanie z wnioskami do Urzędu Skarbowego poprzez portal usług elektronicznych celem dokonywania wpisów zastawów skarbowych bądź wykreślenia z rejestru zastawów skarbowych;
14. występowanie do organów egzekucyjnych o udzielanie informacji o stopniu realizacji przekazanych tytułów wykonawczych;
15. dokonywanie zwrotów nadpłat i zaliczanie nadpłat w całości lub w części na poczet przyszłych należności;
16.wystawianie zawiadomień o nadpłacie podatnikom w celu uzyskania niezbędnych informacji;
17. przygotowywanie informacji w zakresie złożenia wykazu zaległości podatkowych;
18.dokonywanie inwentaryzacji należności i nadpłat z tytułu podatku od nieruchomości zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Płocka w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej;
19. terminowe przygotowywanie danych do sprawozdań;
20.wnioskowanie do Prezydenta Miasta Płocka o umorzenie z urzędu nieściągalnych należności pieniężnych, po uprzednim uzyskaniu opinii prawnej lub po otrzymaniu postanowienia o umorzeniu postępowania egzekucyjnego;
21.dokonywanie odpisów aktualizujących wartość należności zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Płocka w sprawie szczegółowego określenia odpisów aktualizujących wartość należności.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

reklama

Szukaj artykułu

Popularne posty

reklama