Zakres obowiązków: – prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie ewidencji księgowej dochodów, ponoszonych wydatków bieżących i majątkowych przez ZPTP,
– sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym otrzymanych do zapłaty dokumentów i ich kompletności dokumentujących przebieg operacji gospodarczych,
– dekretowanie i bieżące księgowanie dowodów księgowych w programie finansowo-księgowym, prowadzenie ewidencji kasowej środków pieniężnych.
Charakterystyka pracy:
– nadzór nad prawidłową oraz rzetelną klasyfikacją dochodów i wydatków budżetowych realizowanych przez ZPTP,
– dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z planem finansowym,
– dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
– nadzór nad prawidłową i rzetelną ewidencją zaangażowania środków finansowych przez poszczególne Działy,
– nadzór nad windykacją przedsądową należności cywilnoprawnych i innych należności wynikających z prowadzonej przez ZPTP działalności,
– nadzór nad rozliczeniami jednostki z tytułu podatku od towarów i usług,
– prowadzenie rejestru VAT zakupu i sprzedaży oraz uzgadnianie zapisów z zapisami wynikającymi z programu finansowo – księgowym,
– udział w przygotowywaniu dokumentacji oraz wyjaśnień na potrzeby postępowania kontrolnego z zakresu działania obszaru działu finansowo – księgowego,
– współpraca przy sporządzaniu sprawozdań budżetowych miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych,
– współpraca przy sporządzaniu sprawozdań z wykonania planu zgodnie z aktualnym stanem prawnym,
– współpraca z Głównym Księgowym w zakresie przestrzegania dyscypliny budżetowej,
– współpraca z innymi Działami i pracownikami ZPTP.
Udostępnij
reklama
reklama